Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Tävlingar, ryggen och älsklingen till Indien

     

    Folk börjar bli väldigt otåliga har jag märkt och vill väldigt gärna ha fler inlägg. Detta inlägg tillägnas er, mina läsare!

    Vad har då hänt sedan sist? Jo, en hel del! Först lite konståkning: Antonia och Karins program är klara och redo för tävlingen i helgen i Västerås. Skulle så gärna ha velat följa med och stöttat alla mina tjejor som tävlar där uppe men jag ska ju själv tävla på elitserietävlingen i Tibro. Till alla er som läser detta och tävlar i Västerås: Det är obligatoriskt att ni skickar en SMS-rapport till mig efter att ni kört era program! Sprid detta vidare till dem som inte läser bloggen också! Uppfattat? ;)

     

    Japp, jag ska ju alltså tävla i Tibros elitserietävling nu till helgen och det ska bli en riktigt intressant upplevelse. Har ju tre obligatoriska hopp i korta som jag inte kan så jag kan ju bara gå in och göra det absolut bästa jag kan på min nivå. Ser det som en stor ära att få tävla mot Helgesson och Co. Denna tävling kan jag verkligen gå in och bara tävla mot mig själv och det känns väldigt bra. Förutom det så känns hoppen väldigt bra just nu också. Tekniken är tillbaka och med det också hoppkombinationerna och trehoppskombinationerna! Jag är verkligen tillbaka i formen igen!

     

    Frågetecknet är fortfarande ryggen. Har tränat på smärtstillande ett tag och även idag. Jag var hos Carros naprapat igår och det var... Ja, det var väl en intressant (och ganska så läsklig) upplevelse. Det knäckte lite här och där och de ljuden kändes ju lite obehagliga men jag litar på att han visste vad han gjorde. Kände dock ingen skillnad idag i ryggen men naprapaten sa att det kanske skulle ta några dagar innan jag kände någon skillnad. Tills dess har jag även fått ett antal övningar som också ska hjälpa tillfrisknandet av ryggen. Så nu är det på rätt väg i alla fall. :)

     

    Natten mellan onsdag och torsdag så åker min Jonathan till Indien och är borta i 12 dagar. Kommer bli jobbigt för mig minst sagt... Som tur så har jag då två tävlingar som jag behöver koncentrera mig på så jag kan glömma bort lite i alla fall hur mycket jag saknar honom. Ha det så otroligt kul nu i Indien, mitt hjärta! Jag älskar dig! <3

     

    PS. Jobbet med kortprogramsdräkten börjar närma sig ett slut och den är SÅ HIMLA COOL!!!!!! :D Ska köra i den på torsdagsträningen så en bild på den slutliga outfiten kommer på fredag förmiddag här på bloggen! ;)

     

    Nu säger jag godnatt och tack för mig! Hoppas inlägget var läsvärt efter en så lång väntan från det förra. Har ju lovat er ett nytt inlägg redan på fredag förmiddag nu. ;)

     

    Tack och bock, mästerkock! ;)

     

    How wonderful life is now you're in the world! <3

     


    Kommentarer
    Postat av: elise

    Bea vilken söt bild!!! myyys

    2012-10-10 @ 00:15:55
    URL: http://elisefis.blogg.se
    Postat av: malin

    vad söta ni är gumman, vill bara äta upp er!

    2012-10-11 @ 21:33:14
    URL: http://grymalin.blogg.se
    Postat av: Malin

    Söta!
    Det kom inget på fredag förmiddag?

    2012-10-12 @ 18:56:45
    Postat av: Webmaster Bea

    Nä sorry över det, Malin. :) Fick lite annat att tänka på. Ska se om jag kan hinna blogga lite imorgon kväll efter kortprogrammet :)

    2012-10-12 @ 23:38:47
    URL: http://bmrhskating.blogg.se
    Postat av: Lisa

    Vilka bloggar läser du?
    Nån/några fler som åker konståkning?

    Söt bild o jätte bra blogg
    Kramiz

    2012-10-13 @ 18:31:02
    Postat av: Webmaster Bea

    Lisa, jag läser några fler bloggar. De flesta av dem från min egen klubb:
    http://grymalin.blogg.se/
    http://elisefis.blogg.se/
    Elin Hallbergs blogg är också bra :)

    Tack så mycket för de fina orden om min blogg! :D
    Kram!

    2012-10-15 @ 10:59:44
    URL: http://bmrhskating.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback