Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Back on track och kommande

     

    God förmiddag, människor! Här kommer lite om helgen och vad som väntar för resten av veckan.

    Börjar med en update på konståkningshållet! Förra veckan var en jobbig vecka för min del men den fick sig en vändning i lördags då jag tävlingstränade långa i klänning med mera. Och programmet gick helt okej under de förutsättningar som jag hade. Det stärkte definitivt självförtroendet. Men sen igår kom den verkliga vändpunkten! Jag var så mycket lugnare på isen och satte nästan alla hopp, de som jag kan i alla fall, och det kändes så otroligt skönt! Jag åkte med självförtroende igen! DM-Bea var tillbaka så nu känns det bara otroligt peppande att man är inne i en tävlingsvecka. Är så taggad nu för i helgen. Ska blir riktigt askul!!! :D

     

    Kan dessutom nämna att jag var runt på trippel salchowen igår! Jag stod alltså inte men jag var runt och det var sjukt nära! Det är detta som kallas för LYCKA!!!!!! :D

    Och då på tal om tävlingen så åkte jag också ett riktigt bra kortprogram igår. Wow, med klänningen och handskarna kommer det bli så himla häftigt! Något alldeles unikt! :D På torsdag är det tänkt att jag ska tävlingsträna korta och jag ber till, inte Gud men min syster i det här fallet, att jag har en klänning att i alla fall kunna sätta på mig då så jag slipper åka naken. Eller egentligen en klänning till helgen över huvudtaget... :S

     

    De svarta handskarna är i alla fall klara rent symässigt sedan är det lite stenar och sådant som ska på så de glittrar lite. Kan väl säga att de handskarna är nog det jag är mest stolt över att jag någonsin har presterat på en symaskin. De blev RIKTIGT snygga! Nu håller vi tummarna för att jag inte skär upp fingrarna på dem det första jag gör när jag kör med dem på torsdag. Jag har ju en tendens till att skära upp fingrarna när det inte är något som täcker dem också... :P

     

    På fredag förmiddag så bär det alltså av till Malmö för säsongens första tävling. Då tjejer sätter vi Örebro Konståkningsklubb på kartan med dunder och brak! För att åter igen citera detektiven som har gett inspiration till kortprogrammet: THE GAME IS ON! Jag hinner nog med ett blogginlägg innan dess och då får ni veta lite mer detaljer och förhoppningsvis också få en bild på den någorlunda klara kortprogramsdräkten.

     

    Resten av veckan kommer förflyta som vanligt förmodar jag. Jag ska på bio imorgon på Hamilton. Har hört väldigt blandad kritik om den så jag får ta och bilda mig en egen uppfattning. :)

     

    Och det var väl allt för nu. Ha en skön dag så syns vi snart igen!

     

    Hej och baj, prinspartaj!

     

    Handske!!! :D

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback