Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Höstflippen i Malmö 2012!!!

     

    God förmiddag! Som vanligt så var min tidsplanering dålig förra veckan. Därför hann jag inte skriva ett till inlägg innan vi drog på tävling. Men här kommer sammanfattningen av helgen!

    På fredags förmiddagen påbörjade vi vår resa, jag, Carro, Jenny, Melissa, Bella, Malin, Andrea, Ebba och tränare Susanne. Efter att fått in all packning (även Melissas väska ;) så satt vi där i minibussen de där antalet timmarna, som jag egentligen inte vill tänka på hur många det var, ner till Malmö. Väl i Malmö fick vi ett varmt mottagande när en manlig cyklist upptäckte att det satt åtta tjejer i bussen och förföljde oss från cykelvägen ett tag. :P Hur som helst, incheckning och sedan bestod resten av kvällen av stening av mina kortprogramshandskar (som jag älskar sönder! Så snygga blev de!!!).

    Sedan var det alltså kortprogram på lördagen. Tänker bara gå igenom mitt annars blir inlägget så otroligt långt igen:

    • Vill börja med att berätta att det blev ingen ny kortprogramsklänning till den här tävlingen. Tiden var helt enkelt för knapp så istället fick jag låna en av Mickis som såg riktigt bra ut den med. Korta var en liten bit från det bästa jag åkt men det var nog något av det roligaste jag har haft på en tävling! Stod flippen (Tack och Lov!!!), dubbeltrea mellan ögglarna och axeln kunde jag hållit inne mycket mer på. Dessutom bara level 1 i himmel (Men jag vet vad det var jag gjorde för fel. Fortfarande mycket plus på den.) och i hopp-i-sitten. Men jag fick level 2 på stegen och för första gången level 4 i kombinationspiruetten. Men som sagt, det var sjukt roligt att åka och leka med koreografin. Poängen blev 15,97 i tekniska och 14,20 i presentation vilket var den högsta presentationssiffran av seniorerna. Det gladde mig extra mycket för jag visste inte riktigt hur korta skulle tas emot när väldigt många andra kommer med vacker lugn musik och så kommer jag med... Ja, korta! :P Men det gillades tydligen lika mycket som jag älskar mitt nya program! Ser fram emot många fler tävlingar med det programmet! Sammanlagt 30,17 och jag ledde efter första dagen.

    På kvällen åt vi mat på hotellet (jättegott men 160 kr för tre klyftpotatisar och en halv kycklingfilé känns i dyraste laget. Speciellt när barnportionerna kommer in för 45 kr och det är mer mat på dem än på våra tallrikar.), köpte mellanmål på Coop och sedan kollade nog de flesta på "Förtrollad". :P Sedan blev det då söndag förmiddag och dags för långprogram:

    • Även långa var en bit från det bästa jag åkt men med tanke på omständigheterna (den dåliga träningsveckan för två veckor sedan) så känner jag ändå att det var okej. Och många nya grejer fick jag testa på: Åka 4-minuterslånga på tävling och testa på trippel salchowen i långa. Dessutom när jag tänker på det så var det faktiskt den första tävlingen på de här skridskorna också. :P Hoppen kunde ha varit bättre. De stora misstagen ett fall på andra lutzen (som kanske kan konkurrera om årets roligaste fall :P) och en enkel ögel istället för en dubbel på första hoppkombinationen. Piruetterna var okej förutom kombinationspiruetten som var skakig. Och som vanligt så skar jag upp fingrarna i någon piruett så långfingret är alldeles blodigt när jag kommer av. Dessutom var det en hel del blod på dräkten, skenan och strumpbyxorna. :S Men vi räddade klänningen i alla fall genom att få på vatten direkt på fläckarna. Poängen för programmet blev 25,56 och med tanke på det jag gjorde så var det väldigt bra! Presentationen var åter igen högst med 30,27. Sammanlagt 54,83 i långa och tillsammans med korta prick 85,00 och för att vara första tävlingen så är det riktigt bra tycker jag. Bra men bara bra för tillfället. Jag slutade sammanlagt tvåa bakom Sara Bergander som åkte två verkligen jättefina program.

    Så nu är alltså första tävlingen avklarad och det känns skönt och bra! Nu är vi igång! :D Nästa är om drygt fyra veckor i Tibro om jag inte minns fel och då är det elitserien som gäller! :D Tack alla fina människor för en jättetrevlig helg! <3

    PS. För alla resultat från tävlingen, följ länken jag har satt på den här meningen.

     

    Nu till lite annat! Under dagen så ska min nya design på bloggen komma upp. Den är gjord av min fantastiska syssling Amanda Thorstenson. Det är även hon som har fotat bilderna på mig som finns i headern. Temat på headern är helt enkelt flera sidor av mig själv eller "obsessions" som jag uttrycker det. Vilka är det? Ja, det får ni se själva när designen kommer upp. Det är inte så svårt att gissa. ;)

     

    Innan jag avslutar så vill jag också slänga ut ett gigantiskt TACK till min bästaste Carlsson för att hon övertalade mig att följa med till Strömpis förra fredagen. Allt händer av en anledning har jag hört och hade jag inte följt med där, då hade jag ju inte träffat DIG! <3

     

    Med det så tackar jag för mig! :D

     

    Hej och tack, myrstack! 

     


    Har gått och unnat mig motivskivor till mig själv som tävlingsskivor! :D

     

     


    Långprogramsklänningen var fortfarande blöt när det var dags för prisutdelning så det fick bli outfiten från korta. Bra start på säsongen! Stort grattis till alla placeringar! Vi äger, Örebro!!! :D


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback