Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Koreografi, effektiv kväll och kursstart

     

    Jag är tillbaka igen med en ny sammanfattning som jag ska FÖRSÖKA göra kortare än vanligt.

    Jag börjar direkt med att berätta att jag i tisdags hade koreografi på korta så nu har jag ett färdigt kortprogram! :D Gillar framför allt början och stegsekvensen. Det är fantastiskt kul att åka! :D Dräkten ska vara svart med lila detaljer och ska ackompanjeras med svarta läderhandskar! Hur jag ska sy dem är nästa stora problem så har någon några råd, snälla dela med er av dem i kommentarsfältet! Hur som helst, två veckor kvar till första tävlingen i Malmö! THE GAME, MY FRIENDS, IS ON! ;)

     

    Träning hela veckan med blandat resultat. Riktigt bra salchowar i torsdags. Hade en rejäl downdag idag men sådana måste man också ha för att kunna bli ännu bättre. 

    Igår tillbringades kvällen i Carlssons hus (dock utan Carlsson eftersom hon var på bio med en annan kompis som var inbokat sedan länge) och jag tog tag i en hel del dåliga samveten. Pluggade körkortsteori, lärde mig en del om DVD Architect med hjälp av youtube, registrerade studentkonto och sökte CSN-bidrag. På det kan tilläggas att jag hann baka en kladdkaka som vi satte i oss hälften av när Carlsson kom hem. Många tyngder har lättat från mina axlar tack vare igår kväll. Ger mig själv en rejäl klapp på axeln! :)

     

    Nu på måndag börjar jag på universitetet på 30-poängskursen ”3D och visuella effekter A”. Ska bli roligt att se vad det är för något. Det låter i alla fall helt okej och kan nog passa mig riktigt bra. Resten av veckan består som vanligt av träning och att vara tränare.

     

    Så... Det var väl inte ett så långt inlägg, va? Innan jag avslutar så vill jag nämna frågorna som Carro fått från rekryteringsmyndigheten som frågade henne om hennes fysiska och mentala hälsa varav en av dessa frågor lydde:

     

    ¤ Ibland blir jag så arg att jag inte vet vad jag gör...

    • Stämmer bra
    • Stämmer ganska bra
    • Stämmer mindre bra
    • Stämmer inte bra

    Japp... Blir hon så arg att hon inte vet vad hon gör ibland? XD Haha, hur som helst, det kanske blir en General Hargefeldt i framtiden? :P

     

    Nu tackar jag för mig och ska gå tillbaka till att fundera på hur jag ska sy de där handskarna.

     

    Tack och adjö, ungmö!

     


    Jag och Carlsson efter förra veckans kräftskiva hos Anni! <3


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback