Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Bowlingkväll, bio, coach Bea och resten av veckan

     
    Denna vecka har jag prioriterat körkortsteorin framför att skriva på bloggen och jag har faktiskt kommit en bit länge så jag känner ändå att den prioriteringen har lönat sig. Men nu är jag tillbaka och ska skriva om förra veckans händelser och kommande.

    Träningen har gått helt okej. Långprogrammet börjar att kännas mycket bättre och säkrare nu och har ett bra flyt. Det blir tre kombinationer nu nästan varje gång och det är det som är målet på DM så det känns bra. DM 2013 går av stapeln på Behrn Arena i Örebro om en och en halv vecka. Nu ska jag hitta den där stensäkra säkerheten i korta också så är jag grymt redo sen!

    Yes, i onsdags så hade vi bowlingkväll med konståkarna. Tack för den väldigt trevliga kvällen, tjejer. Det är dock väldigt kul att se hur tävlingsinriktade alla blir även när man spelar bowling för att umgås, även jag. :P Vill därför berätta att jag tog Carlsson med EN YNKA POÄNG i totalmatchen! Hon var inte jätteglad på mig efter det. :P Sorry Carlsson för att jag skrev det på bloggen. ;) Love you, babe! <3
    Kvällen på Strike avslutades sedan med en väldigt god tacobuffé. Åter igen, tack för den otroligt trevliga kvällen! :D

    I fredags kväll så var jag och Jonis på bio igen. Denna gång blev det actionfilmen "Gangster Squad" som dessutom hade premiär i fredags. Den handlade om ett par riktiga badasses som i 1950-talets Los Angeles bestämmer sig för att krossa stadens största gangster. Ryan Gosling gjorde en rolig roll medan jag tyckte att Emma Stones roll inte var tillräckligt välskriven. Allt som allt var den två timmars helt okej underhållning som jag rekommenderar till er som gillar action och män i hattar. Jag ger "Gangster Squad" 6,5 av 10 möjliga i betyg.

    I helgen följde jag med som tränare till Linköping och coachade sex åkare från både Örebro och Hallsberg. Och jag åkte hem väldigt lycklig för alla åkte jättebra program och det blev minst två nya pers också! Fantastiskt bra jobbat tjejer! Fortsätt nu att jobba på mot nya mål och bragder. Det var ett nöje att få coacha er i helgen! Tack!
    Grattis även till er andra från Örebro som jag inte coachade just i helgen men som åkte grymt bra också! :D

    Yes, det var förra veckan det. Idag så var jag på en väldigt trevlig lunch innan det bar av till träningen. Resten av veckan förflyter mer eller mindre som vanligt men undantag för ett antal "jubileer": Fyra månader tillsammans med Jonathan på fredag och på lördag så firar bloggen ETT HELT ÅR! Tiden går väldigt fort må jag säga! Tack för alla ni som läst bloggen under detta år och den fina responsen jag har fått. Det har varit otroligt kul att få dela med mig av mina tankar och mitt liv. Tack igen! :D

    Nepp, nu måste jag hinna lite annat den här kvällen också än att bara skriva.

    Tack och bock, bomullsrock! :D
     
    Bowl, baby, bowl!!! :P

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback