Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    EM-nytt!!!

     
    Välkommen tillbaka till EM-nytt! Din ultimata guide till konståknings-EM i Zagreb 2013, sett ur svenska ögon!
     
    Igår var en händelserik dag värre! Herrarnas kortprogram bjöd på mycket fina åk och några misstag. Ur svenska ögon sett var det en fantastisk dag! Alexander Majorov åkte ett jättebra kortprogram med jättefina hopp och bra piruetter. Stegsekvensen var också mycket snygg. Över huvudtaget så gillade jag koreografin i hans nya kortprogram den här säsongen. Den var snygg, stilfull och mogen. Med 40,04 i den tekniska poängen och 34,25 i presentation blev det en sammanlagd poäng av 74,29 och en åttonde plats för närvarande. Imorgon är det friprogram och jag håller alla tummar!
     
    Leder herrklassen gör underbare spexaren Florent Amodio (FRA) efter ett mer eller mindre perfekt kortprogram innehållande en grym kvadrupel salchow. Tvåa är spanjoren Javier Fernandez (ESP) efter ett riktigt grymt kortprogram han med. Trea är hopparen Brian Joubert (FRA). Storfavoriten Evgeni Plushenko (RUS) såg inte riktigt ut som sig själv igår med ett fall och en till väldigt taskig landning. Vi får se om han kan revanschera sig på lördag!
     
    Och NU... Till dagens hålltider och händelser!
    För idag är det alltså dags för systrarna Helgesson att göra entré med sina kortprogram! Vi hoppas på fina hopp och vacker åkning precis så där bra som de brukar göra. Helgessons har dragit startnumrena efter varandra, 32 och 33, och åker i sista startgrupp runt kl 15:07 på SVT Play! Missa inte det! HEJA!!! Dessutom är det efter tre års väntan dags för SMÅRYSKORNA, Elizaveta Tuktamisheva och Adelina Sotnikova, att göra entré i senior-EM. Med meriter som guld på junior-VM, guld i ungdoms-OS, trippel axel vid 13 års ålder och segrar i både junior Grand Prix och senior Grand Prix redan förra året, allt detta före 16 års ålder så är dessa tjejer något av de värsta talanger jag sett! Det har säkert krävts både blod, svett och tårar för att ta sig dit de är idag men nu är de här! Dessutom finns det en massa yngre tjejer hemma i Ryssland som är minst lika bra! Wow alltså! Småryskorna åker runt 14:21 i näst sista startgrupp!
     
    Alla resultat hittar ni på DENNA LÄNK!
     
    Här är dagens hålltider:
     
    Damer kortprogram sänds direkt i SVTPlay 10.45-17.00
    Sammandrag i SVT1/SVTPlay 16.05-17.55
    Isdans final sänds direkt i SVTPlay 18.30-21.50
    Sammandrag i SVT2/SVTPlay 22.15-23.15
     
    Nu tack för mig! Imorgon kommer tyvärr inget EM-nytt för då tävlar jag själv DM inne på Behrn Arena! Untill next time then...
     
    Ha det najs, fågelbajs!
     

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback