Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    NYÅRSKRÖNIKAN 2012!!!

     

    Tänker börja med att skriva om julen innan vi går in i årskrönikan eftersom det har blivit ett sånt uppehåll igen... För ni som väntar på mina tankar om "The Hobbit" så skriver jag om de i nästa inlägg.
    Julen var fin och mysig och jag saknar den redan! Den bestod av min fina släkt, bobåkning bakom bil (förutom att jag inte åkte på bobben. :P) och andra allmänt fina upplevelser med människor jag älskar. Jag vill också passa på att tacka för alla fina julklappar jag fått. Fick bland annat femte säsongen av "The Big Bang Theory" tillsammans med en kalender i samma tema, ett nytt citronluktande hårvax, mer hårspray (:P), diverse sminkgrejer och ett par WESC-hörlurar. Tack, tack, TAAAAACK!!!!!!!!! :D Och tack för en underbar jul, människor! <3


    PS. Något som slog mig i jul: Varför heter det "Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul"? Det är ju Benjamin Syrsa tillsammans med Musse Pigg som är värdarna för programmet! :O

     


    Men nu till NYÅRSKRÖNIKAN!!! 

    Det har blivit 2013 och det är dags att se tillbaka på året som gick.

     

    Om man får förmånen att kolla tillbaka på sitt liv som gammal och grå så finns det helt säkert vissa år som man kommer att komma ihåg mer än andra. År som satte sin prägel på resten av ditt liv. År färgade i nyanser du inte trodde fanns. Och jag är helt säker på att när jag kommer att kolla tillbaka på mitt liv så kommer år 2012 att vara ett av de år som lyser i de starkaste färgerna! När 2012 började för precis ett år sedan så satt jag hemma och gav mig själv ett löfte: Nästa år skulle jag inte vara ensam med mina föräldrar (inget mot mina föräldrar men jag hade velat varit inne med kompisarna i stan) på nyår. 2012 var ju året då jorden skulle gå under... Men för mig så blev 2012 ett förändringarnas år på så många sätt och vis istället.

    Ur konståkningsperspektiv var det ett fantastiskt år, framför allt i början av året. Jag blev distriktsmästarinna i juniorklassen med hela 10 poängs marginal till tvåan. Det är en tävling jag aldrig kommer att glömma. Detta andra halvår har det varit lite blandad kvalité på men jag är lycklig över det kortprogram som vi har skapat till mig för den här säsongen. Det roligaste program jag någonsin har åkt! Nu ska jag se till att nästa år också för med sig stora framgångar. Jag har också åter igen fått förmånen att träna ett antal fantastiska tjejer som tränar på i medgång och motgång. Ni inspirerar mig så otroligt mycket!!! 

    Men vågen av förändring hade sitt stora startskott efter isshowen. Jag tillsammans med mina kära vännisar har blivit mycket mer utåtriktade människor, modigare människor och framför allt mer spontana människor men utan att släppa våra personligheter eller glömma vilka vi är vilket jag är väldigt glad för. Jag har träffat nya vänner samtidigt som jag har skapat starkare band och insett nya saker om gamla.

    Framför allt har jag insett nya saker om kärlek. Man ser alla filmer om romantik och triangeldraman och tänker "Sådär är det ju inte alls!". Men om det är något som det här året har bevisat så är det att det kan visst finnas kärlek i första ögonkastet och det kan visst finnas triangeldraman från helvetet.

    Jorden gick inte under men det var ett kaosets år. Det var ett festens år. Det var ett sorgens år. Det var ett glädjens år och framför allt var det ett kärlekens år. Så när jag står vid slottet vid 12-slaget och får min första nyårskyss av världens finaste pojkvän, då vet jag att för en gångs skull så höll jag mitt nyårslöfte.

    2012 års tre mest minnesvärda ögonblick:

    • Att bli 2012 års distriktsmästarinna i Juniorklassen! Det var helt enkelt en magisk tävling! :D
    • Kvällen då jag och Jonathan träffades. Nog var det någon som ville att just du och jag skulle träffas den kvällen. <3 
    • Hmm svårt att välja den sista men det måste ändå bli Valborg. Den natten vill man inte glömma! 

    Topp 3 Carlsson-citat:

    • "Full fräs framåt, Berit!!!" Carlsson till mamma när hon brummar fram genom Sandviken. 
    • "Jag, kavajkillen och vaktmästaren..." Carlssons egna ord om sin student sammanfattar allt. :P
    • "Toan!!! Toan för i helvete!!!!!!" Bara de insatta förstår innebörden och för oss så säger de fem orden allt! 

    Årets citat: "Det är nya tider nu, Berit..." Pappa till mamma när hon berättar vart jag och syrran håller hus. Det är året beskrivet med sex ord! Bra jobbat, Far!

    Årets film: Hmm svårt val med så många bra filmer i år men måste jag välja en så blir det nog ändå "The Amazing Spider-Man".

    Årets TV-serie: Öööö dah! "Sherlock" såklart! Säsong 3 börjar spelas in nu i början av året. Bara drygt 14 månader kvar tills den nya säsongen kommer ut. Bara... Buääääää!!!

     

    Årets låt: Swedish House Maffias ”Antidote”. Carlsson och jag har många minnen som förknippas med den i år och en epic dans har vi skapat också!

    Årets kändis: Benedict Cumberbatch. No shit, Sherlock. ;)

    Årets kaos: Isshowen och månaderna där efter... Enough said.

    Årets fest: Valborg!!!

     

    Årets födda: Mitt kusinbarn Engla. Sötaste bebisen av alla söta bebisar!

     

    Årets bortgång: Morfar, jag saknar dig! <3

    Årets tjej: Ja, det måste bli Carlsson. Jag kan prata med dig om allt och lite till och våra bilresor har varit några av årets höjdpunkter! Kram på dig, älskade vän! <3

    Årets kille: Senaste fyra månaderna har bara tillhört honom så självklart är det min Jonathan! <3
    Du är värmen när jag fryser. Du är trösten när jag gråter. Och hur klyschigt det än låter så är du ljuset i mitt liv och jag älskar dig mer än resten av världen gör tillsammans!!!

     

    Foto av Nicklas Utterheim
     

    GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!!!!!!!! :D

     

    Puss och kram, skummbanan!!!

     

     

    NU KOMMER EN BILDBOMB FRÅN HELA ÅRET!!!

    Det här kan vara årets bild!!! :P Foto av Nicklas Utterheim

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback