Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    Snart DM, hata körkortsteori och EM-NYTT!!!

     
    Ett nytt inlägg... Det är ett januarimirakel eller något liknande. :P
     
    Träningen hittills denna vecka har varit helt okej. Har gjort bra trippel salchow-försök förutom när jag råka på ett rejält fall i tisdags. Programmen känns bra. Har ett bättre flyt nu i långa och korta känns bättre hoppmässigt. Nu gäller det att ladda självförtroende till helgens DM i Örebro så att det inte finns någon tvekan över att det här kommer att gå TOPPEN! :D Är lite nervös men jag tycker att DM ska bli kul. Det känns alltid lite lugnare att tävla på hemmaplan. Dessutom är jag en showoff så när det sitter folk på läktaren som jag känner blir jag lite extra taggad.  
     
    Har suttit och pluggat en massa körkortstester i dagarna och det har inte gått något vidare egentligen. Ibland känner jag att jag inte orkar med det mer. Visst, jag är en perfektionist och ställer höga krav på mig själv men när det känns som om man jobbar så hårt och ändå inte kommer någon vart, då känns det tillslut bara hopplöst. Och jag skulle vilja säga till er alla att för det första sluta döma mig. Kan jag få sluta höra "Oj, är du 20 och har inte körkort än?!", "Vill du inte ta körkort snart eller?!" eller "Alla slog vad på att din syrra skulle ta körkort före dig!". Många av er förstår inte hur svår det är och framför allt hur dyrt det är när man måste betala körkortet själv. Jag är trött på dömande folk som inte kan förstå varför jag har valt konståkningen just nu före universitetet! Trött på folk som inte kan förstå varför jag inte har ett "riktigt jobb". Och så himla trött på alla människor som inte fattar att jag jobbar som en galning med körkortet och gör allt jag kan men jag har inte råd med en massa körlektioner just nu. Så till alla er, bara lägg av, okej? Detta är det sista jag kommer att skriva om körkortet här på bloggen fram tills jag har tagit det. Punkt. Slut.

    Och jag som svor att jag aldrig skulle skriva något sådant här deprimerat på den här bloggen för jag vet hur trött jag själv är på att läsa om andras deprimerade tillvaro. Man har rätt att skriva det mesta på internet och självklart, "Don't like, don't read!" men jag tycker att man kan hålla sådant där för sig själv. Skriv om vad som är bra i ditt liv istället så kommer du uppskatta det mer också. Vad jag uppskattar i mitt liv är mina två klippor; min bästa vän och min pojkvän! Tack för att ni finns! <3
     
    Nu tillbaka till konståkningen igen! Nu är vi inne i en sådär rolig vecka som bara kommer två gånger per år! EM I KONSTÅKNING 2013!!! Deltagande från Sverige har vi Alexander Majorov och systrarna Vicky och Joshi Helgesson. Igår var det isdansen och paråkningens kortprogram. I paråkningen leder regerande europamästarna Tatiana Volosozhar/Maxim Trankov (RUS) efter ett snyggt och proffsigt kortprogram.
    Men idag är det dags för en av höjdpunkterna: Herrarnas korta program där vi som sagt har svenskt deltagare i Alexander Majorov som har haft en lite kaosartad uppladdning de senaste dagarna då hans skridskor försvann på väg till Zagreb. Efter ett stort sökpådrag är nu skridskorna återfunna och det tackar vi han där uppe för! Även Javier Fernandez har drabbats av försenade skridskor.
     
    Men nog om skridskor. Nu håller vi tummarna för Sasha och njuter av killarnas grymma kortprogram med namn som Florent Amodio (FRA), Michal Brezina (CZE), Brian Joubert (FRA) och legenden Evgeni Plushenko (RUS).
     
    Detta är dagens hålltider:
     
    Herrar kortprogram sänds direkt i SVTPlay 11.45-17.00
    Sammandrag i SVT1/SVTPlay 16.05-17.55
    Paråkning final direkt i SVTPlay 19.00-22.00
    Sammandrag i SVT1/SVTPlay 22.45-23.45
     
    Alla startlistor och resultat hittar ni på DENNA LÄNK!
     
    EM-nytt återkommer med en kortare sammanfattning och uppladdning imorgon förmiddag! Nu ska jag njuta av herrarna! :D
     
    Bye och jao, hej och ciao!
     
    Fransk kladdkaka på Pitcher's i fredags då jag och Jonis fira 4 månader! Puss! <3
     

    Kommentarer
    Postat av: TannerSox

    Acai Berry - Why Is Acai Berry Supplement Ideal For You?
    Is effective certified organic? There are many copycat companies given that are creating products have got low in quality and won't use one of the most beneficial process of extracting the juice around the berries.

    Most market . are wary of their bodies know for the health benefits of acai berry products.
    They have been used for hundreds of years in South usa by ancient medicine other guys.
    The people in the Aid businesses just started using Acai in the last couple of years, any several endorsements from famous people.

    Acai fruit drink is similar to acai fruit juice except proteins less within the fruit.
    About to generally be considered an product provides more filtered water content than juice, and may have added ingredients like sugar or corn syrup.

    Acai Capsules are an exceptionally concentrated capsule or pill that is generally packed significant vitamins nutrients along with the acai berry itself.
    With the the additional nutrients include Phosphorus, Calcium, Potassium and valuable extra fat including Omega 6 and Omega 9.
    Acai capsules are also very easy to work into an established daily regimen.
    For these reasons pills contain a are preferred way of utilizing Acai from a an acai weight loss program.

    The Amazonian fruit is often a strong defense again sicknesses that nearly all of us grapple with and is actually why why its popularity has expanded so awesome.
    Such issue with inflammation, heart disease and auto immune disorders are helped by using the pure juice on a daily basis.
    It additionally be full of vitamin E among other vitamins that aid regarding look and feel of your skin.

    Having more energy will make a powerful impact at the way reside your time.
    When you feel sluggish and exhausted at the end of the day, the last thing well-developed to do is hit the gym or go through a grueling workout regular.
    You need energy to drop the weight - there's no way around it.
    An acai berry supplement is much like a jolt to your energy level - and a secure one a touch too.
    You won't have to put develop the jitters that other weight loss supplements cause that mean that you are feel such as heart is just about to explode.

    ORAC (oxygen Radical Absorbance Capacity) score of the acai is 167.
    It efficacy in relation to its anti oxidants can be gauged off of the fact that blue berry's ORAC score is 32 and associated with Apple is 14.

    If simply the luxury of exercising all day, every day, you reason to focus on what's happening inside your own to aid you in getting the results you demand.
    The best place to start is enhance your metabolism as almost as much ast possible.
    Effective metabolism burns away fat you have in shape.
    When you have a pokey metabolism, the fat that the actual takes in is usually saved and builds up, providing you the extra pounds that lowering the rather not possess. http://bloggb.top/climax-control/

    2017-02-26 @ 03:07:37
    URL: http://bloges.top/maxatin/%0D

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback