Om

Min profilbild

Beatrice Myrthel Rebecka Hargefeldt

Välkommen till min blogg! Jag är en tjej/kvinna på 21 år vars liv består till 100 % av konståkning, musik, filmredigering och numera också plugg på universitetet! Här kommer jag dela med mig av mina tankar och min syn på livet.

  • Till bloggens startsida
  • RSS 2.0

    "The Hobbit", Gränna och Boda Borg

     
    Hejsan hoppsan, people!!! God fortsättning på er alla och hoppas att ni har haft en grym start på år 2013! Ska har ta upp lite blandade grejer som jag inte fick med i nyårskrönikan och även hur min start på det nya året har varit.

    Ja, innan julafton så var jag och Jonis på "The Hobbit" och som en fantasy-film så föll den mig helt i smaken. Martin "Watson" Freeman gjorde en jättebra roll som Bilbo Baggins. Om man jämför den med "Sagan om Ringen"-filmerna så innehöll "The Hobbit" mera humor. Men det ska ju även i denna serie ingå två filmer till och de lär nog bli mörkare. Jag var nöjd med musiken också. Blev speciellt förtjust i ledmotivet, "Song of the Lonely Mountain". Det var verkligen hur ett ledmotiv ska låta med många musikaliska inslag från det instrumentala soundtracket. Så allt som allt vill jag ge "The Hobbit" 8 av 10. Jag ser fram massa emot nästa film "The Desolation of Smaug" som kommer i slutet av det här året! :D

    Förra fredagen hade jag, Carro, Carlsson och Jenny en liten pizzakväll hos Carlsson innan det sedan bar in mot staden och Strömpis. Tack för den roliga kvällen, även om jag åkte hem lite tidigare än alla andra. Under kvällen tog i alla fall Nicklas "Hulken" Utterheim ännu en klassisk bild. Han fångar då alltid moments med sin mobilkamera. Får verkligen inte nog av den här bilden!!! ;)
     
    Förra helgen besökte familjen släkten i Gränna. Det blev god mat, trevligt sällskap och såklart ett besök i en polkagrisaffär också. För ni som inte vet det så uppfanns polkagrisen i Gränna, den lilla staden på klippan vid Vättern några mil från Jönköping. Och tro mig, äkta Gränna-polkagrisar är de bästa! :D Köpte mig en strut som jag ska njuta av ett tag framöver. 

    Nu tar vi ett stort steg framåt i händelserna. I förrgår var jag, Jonathan, Carro och Carros pojkvän Marcus på Boda Borg och slängde oss i diverse banor. Efter ett trasigt handtag, en fasttrasslad rumpa i "spindelnäten" och brännsår lite här och där så klarade Team Hargefeldt x 2/Winroth/Moqvist nio banor! :P Det är bättre än inga i alla fall (det hände Carro en gång). Dagen avslutades sedan på MAX innan det bar hem till Örebro. Jag upptäcker där att Behrn Arena är låst! Eftersom jag tidigare under dagen låst in 90 % av mina grejer i skrubben på Behrn drabbades man av en lätt panik. Jag åkte därifrån utan grejer men min handväska innehöll det allra viktigaste så det löste sig i alla fall. 

    Jepp, det var en uppdatering som sträckte sig över några veckor. Åter igen vill jag tacka alla som gjorde mitt 2012 så händelserikt och minnesvärt! Tack!!! :D Senare i veckan kommer ett nytt, mera aktuellt inlägg om denna vecka som bland annat kommer innehålla galet mycket träning precis som vanligt och kul med konståkningsklubben på Strike på onsdag. Hoppas bowlingtakterna sitter i! :)

    Tack för mig, fikongrej! :D
     
    PS. Jag har klippt mig och det blev kort och skönt! Livskvalité!
     
    Jepp... Det syns inte så bra men ni fattar grejen :P

    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback